Možnosti využití virtuálních laboratoří při výuce chemie na středních školách

Autoři

  • J. Mikeš Ústav energetiky, Fakulta technologie ochrany prostředí, Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, Praha
  • J. Hlavatý Ústav učitelství a humanitních věd, Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, Praha

Klíčová slova:

virtuální laboratoř, laboratorní cvičení, výuka, applet, digitalizace

Abstrakt

In the present contribution, application possibilities of virtual laboratories (VLs) for secondary school chemistry lessons are summed up. The work procedures in common and virtual laboratories are compared and advantages and disadvantages of both types are described. The main part of the article deals with a thorough description of available VLs and their assessment based on the unified methodology. In addition, the paper discusses possibilities of using VLs with regard to the terms of educational programs currently effective for grammar schools.

Stahování

Publikováno

15.04.2020

Jak citovat

Mikeš, J., & Hlavatý, J. (2020). Možnosti využití virtuálních laboratoří při výuce chemie na středních školách. Chemické Listy, 114(4), 291–294. Získáno z http://chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/3588

Číslo

Sekce

Články

Nejaktuálnější články stejného autora (stejných autorů)