Výuka chemie pro nechemické obory na vysokých školách

  • J. Jaklová Dytrtová Ústav organické chemie a biochemie AV ČR, v.v.i., Praha | Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra fyziologie a biochemie, Praha
  • R. Dytrtová Česká zemědělská univerzita v Praze, Institut vzdělávání a poradenství, Praha
  • M. Jakl Česká zemědělská univerzita v Praze, Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, Katedra agroenvironmentální chemie a výživy rostlin, Praha
  • T. Navrátil Univerzita Karlova v Praze, 1. lékařská fakulta, Ústav lékařské biochemie a laboratorní diagnostiky, Praha a Všeobecná fakultní nemocnice v Praze, Praha | Ústav fyzikální chemie J. Heyrovského AV ČR, v.v.i., Praha
  • M. Petr Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra fyziologie a biochemie, Praha
  • M. Šteffl Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra fyziologie a biochemie, Praha
Klíčová slova: metody výuky, formy výuky, sylabus, pozornost, efektivita

Abstrakt

Chemistry teaching within non-chemical study programmes should not be just a difficult subject and a riddle for students. It should become an information basis for subsequent studies. The present contribution opens a discussion of potential approaches to improving the education. In particular, the course syllabus of "basic chemistry" is suggested regarding to curriculum programs of several universities and regarding to utilization of posed knowledge into subsequent subjects. Further, the methods and forms of education are mentioned in relation to education efficiency and the teacher personality.

Publikované
2014-12-15
Sekce
Články